Е-лікарняний: важливі роз’яснення

  • 1405

З 1 жовтня 2021 року усі заклади охорони здоров’я України та Полтавщини зокрема перейшли на оформлення  електронних лікарняних. Відтепер працівники, захворівши, мають повідомляти роботодавцю номер електронного лікарняного.

Надаємо відповіді на найбільш актуальні запитання громадян, що виникають при оформленні тимчасової непрацездатності.

1. Як виглядає оформлення е-лікарняних?

Захворівши, ви звертаєтесь до лікаря, який проведе медичний огляд та призначить лікування. Якщо виявиться, що у зв’язку зі станом здоров’я вам потрібно “піти на лікарняний”, лікар створить електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність. Цей електронний документ підтверджує вашу непрацездатність протягом прогнозованого періоду. І на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність (далі – МВТН) буде сформовано ваш електронний лікарняний в Електронному реєстрі листків непрацездатності. В особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України ви можете переглянути ваші листки непрацездатності.

2. На що варто звернути увагу лікаря у випадку оформлення тимчасової непрацездатності?

Під час створення лікарем МВТНу пацієнтам рекомендується перевірити коректність введеної лікарем інформації про особу (ПІБ та РНОКПП). А ще важливо отримати смс-повідомлення від електронної системи охорони здоров’я. Якщо таке повідомлення ви не отримали, перевірте актуальність внесеного до системи номеру телефону. Отримане повідомлення місить 16-значний номер МВНТ і підтверджує, що він був створений саме для вас.

3. Як дізнатися, що е-лікарняний оформлено успішно?

Є кілька способів отримання інформації про те, що ваш листок непрацездатності є в Електронному реєстрі листків непрацездатності, а, отже, доступний вашому роботодавцю.

1) фактом підтвердження успішного формування електронного лікарняного є отримання другого смс-повідомлення, на цей раз від Пенсійного фонду України. Його ви отримаєте, якщо зареєструвалися на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України і там зазначили саме цей спосіб комунікації;

2) застраховані особи, які увійшли до особистого кабінету на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою кваліфікованого електронного підпису, мають можливість перегляду даних щодо тимчасової втрати ними працездатності – пункт головного меню «Тимчасова втрата працездатності».

Важливо розуміти, що успішність формування саме електронного лікарняного залежить від наявності ваших даних в Реєстрі застрахованих осіб, який веде Пенсійний фонд України. Ці дані має подати ваш роботодавець.

4. В яких випадках смс-повідомлення можуть не прийти?

1. Від електронної системи охорони здоров’я смс-повідомлення може не прийти у таких випадках:

- у системі неактуальний ваш номер телефону;

- ви не обрали цей спосіб комунікації;

- у вас змінилися персональні дані (наприклад, номер паспорта), а ви не повідомили про це лікаря;

- якщо МВТН був помилково створений не вам.

2. Від Пенсійного фонду України смс-повідомлення може не прийти у таких випадках:

- в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України ви не надали згоду на дистанційне інформування та не обрали цей спосіб комунікації;

- в особистому кабінеті неактуальний номер телефону;

-·ви офіційно не працевлаштовані або не перебуваєте в трудових відносинах на час формування медичного висновку;

- ви не є застрахованою особою і ваші дані відсутні в Реєстрі застрахованих осіб;

- ваш роботодавець не подав ваші дані для внесення до Реєстру застрахованих осіб.

Якщо електронний лікарняний не був сформований, вам слід запитати  у лікаря, чи надходила до медичної інформаційної системи відповідь від Електронного реєстру листків непрацездатності щодо результату обробки медичного висновку про тимчасову непрацездатність. Якщо отримано відповідь ”не знайдено страхувальника”, а пацієнт є застрахованою особою, необхідно звернутися до роботодавця  або на гарячу лінію Пенсійного фонду України за телефоном 0 800 503 753.

5. Що робити, якщо електронний листок непрацездатності не сформовано внаслідок відсутності на дату початку періоду непрацездатності у реєстрі застрахованих осіб інформації про трудові відносини?

Якщо особа, щодо якої створено медичний висновок про тимчасову непрацездатність, офіційно працевлаштована, необхідно виконати наступні кроки:

Крок 1 – в кабінеті застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України перевірити наявність даних про трудові відносини – нараховану заробітну плату (пункт «Моя заробітна плата» – Заробітна плата/дохід (по страхувальниках)) або звернутися до роботодавця для перевірки в особистому кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Фонду даних про трудові відносини.

Крок 2 – якщо даних про трудові відносини немає або вони недостовірні:

- страхувальнику необхідно надати звіт за формою Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску;

- якщо особа тільки прийнята на роботу, необхідно подати повідомлення про прийняття працівника на роботу;

- у разі недостовірності даних страхувальнику необхідно подати уточнюючий звіт з достовірними даними.

Крок 3 – за результатами дій відповідно до кроку 2 перевірити в особистому кабінеті застрахованої особи та/або страхувальника на вебпорталі електронних послуг Фонду коректність відображення даних про трудові відносини, поданих страхувальником.

Крок 4 – у разі коректного відображення даних про працевлаштування звернутись до лікаря з проханням повторно відправити медичний висновок про тимчасову непрацездатність до Електронного реєстру листів непрацездатності.

 

Відділ обслуговування громадян №8 (сервісний центр) ГУ Пенсійного фонду України в Полтавській області

Фото без опису