Пенсійники Полтавщини підтримують колег з найбільш постраждалих регіонів

  • 42

Зараз, коли по всій країні точаться запеклі бої з окупантами, дуже важливо забезпечити надійний тил, який має працювати на підтримку держави. Як виконує свої зобов’язання територіальний підрозділ Пенсійного фонду України – регіональне управління в Полтавській області?

Незначні перебої у роботі пенсійних установ спостерігалися лише у перші дні війни через закриті реєстри, адже саме вони – безцінне надбання Фонду та унікальне джерело інформації. На противагу цьому упродовж березня в режимі нон-стоп, тобто без перерв і вихідних, у регіоні приймали людей фахівці сервісних центрів. Лише за місяць вони надали громадянам області та людям, які вимушено змінили місце проживання через бойові дії, майже 26 тисяч послуг.

Наразі кожна структурна одиниця Пенсійного фонду, що розташована на Полтавщині, працює у звичайному режимі і надає послуги, передбачені законодавством. Прийом документів на призначення пенсій та їх перерахунок; підготовка відомостей для виплати пенсій; видача довідок; допомога громадянам, що тимчасово змінили місце проживання та прагнуть змінити спосіб одержання пенсії; збір надходжень; подальше створення електронних трудових книжок – все це лише частина основних векторів діяльності Фонду. Нині звичайні робочі процеси стають життєво важливими і дають можливість зберегти економічну стабільність області, соціальну згуртованість населення.

У березні провели індексацію пенсій, а кошти нарахували раніше, ніж зазвичай, щоб підтримати пенсіонерів в складних умовах. У зв’язку з цим мали навіть декілька непорозумінь з підопічними. Наприклад, звертається мешканка області на офіційну сторінку Головного управління в соцмережі Фейсбук і висловлює своє невдоволення таким чином: «Зазвичай одержую пенсію 25-го числа щомісячно на картку банку, але 25 березня пенсія не надходила. Розумію, що в країні війна, але…..як вижити далі?» Фахівці Головного управління вивчили ситуацію і надали жінці таку відповідь: «…..у березні Пенсійний фонд України спрямував кошти на виплату пенсій до банківських установ і поштових відділень ДОСТРОКОВО. Отже, 12 березня були профінансовані банки по 25 березня включно, тобто пенсійна виплата на Ваш рахунок надійшла раніше передбаченого графіком терміну і у підвищеному з 1 березня розмірі.» Врешті жінка вибачилась за даремну турботу, посилаючись на те, що не очікувала дострокового фінансування.

Вперше за 30 років існування Пенсійного фонду України полтавські пенсійники взяли на себе місію щодо пенсійного забезпечення сусідніх регіонів. Відтак для 307,6 тис. жителів Сумської області були нараховані кошти, підготовлені відповідні виплатні документи і передані банківським установам і «Укрпошті». Крім того, у рамках підтримки сумських колег обробили понад 1300 заяв щодо виплати допомоги на поховання та недоотриманої пенсії, провели майже 1300 перерахунків пенсій окремим категоріям громадян з 1 квітня.

Для 200 тис. пенсіонерів Харківщини, які одержують кошти через пошту, у Полтаві підготували виплатні документи на паперових та електронних носіях.

Щодо результатів індексації пенсій з 1 березня, яка на тлі війни відійшла на другий план, то аналіз, проведений у Головному управлінні, свідчить, що найбільша кількість мешканців області – понад 108 тисяч – одержали підвищення до ста гривень. Близько 89 тис. пенсій зросли на суму від ста до двохсот гривень. Зважаючи на те, що люди свого часу мали різні заробітки і тривалість страхового стажу, зафіксовані й більш суттєві суми підвищень, зокрема: 350 – 400 гривень – у 16,3 тис. осіб; 400 – 500 гривень – у 38,6 тис. осіб. У деяких полтавських пенсіонерів – таких близько 26 тисяч – у березні пенсії зросли на тисячу і більше гривень.

Загальна потреба на пенсійні виплати в регіоні за місяць збільшилася майже на 142 млн грн і досягла понад 1 млрд 804 млн грн. Середній розмір трудової пенсії на 1 квітня 2022 року склав 4044 грн, що на 327 грн більше, ніж у січні. А середня пенсійна виплата військовослужбовців зросла більше, ніж на тисячу гривень, і досягла 8731 грн.

Виплата квітневих пенсій розпочалася на Полтавщині за графіком, який охоплює 4 - 25 числа. Для цього у Головному управлінні заздалегідь вирішили всі організаційні питання.

Як і раніше, мешканці області та внутрішньо переміщені особи обслуговуються без прив’язки до місця проживання – як безпосередньо у сервісних центрах Фонду, так і дистанційно, через вебпортал Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua), а також за телефонами «гарячих» ліній.

За номером 0-800-50-25-10 громадяни з різних куточків регіону можуть одержати консультації фахівців Головного управління Фонду. А от номери телефонів і адреси сервісних центрів - у цілодобовому доступі на нашій Фейсбук-сторінці. Принагідно слід нагадати, що на Полтавщині функціонують 17 відділів обслуговування громадян, робочі місця яких розміщені в 26-ти населених пунктах.

У пенсійній галузі механізм екстериторіального обслуговування громадян застосовується не лише при прийомі документів на призначення пенсій, а й під час їх опрацювання у бек-офісах. Зважаючи на тимчасове призупинення функціонування вебсистем, у перші тижні війни в Головному управлінні накопичилися тисячі заяв на призначення і перерахунок пенсій, які надходили з різних регіонів України. І тільки-но робота електронних систем і реєстрів була відновлена, фахівці двох підрозділів - з обслуговування громадян і з пенсійного забезпечення - в оперативному порядку відпрацювали всі ці документи.

Але контингент підопічних Фонду – це не лише пенсіонери. Солідарна система пенсійного забезпечення передбачає, що турботу про літніх людей беруть на себе громадяни, які працюють. До війни бюджет Пенсійного фонду області наповнювали близько 21 тис. роботодавців і майже 60 тис. фізичних осіб-підприємців.

Незважаючи на надзвичайно складну ситуацію, уряд намагається підтримати український бюджет, профінансувати першочергові потреби - армію, соціальні виплати та постачання найнеобхідніших товарів. Держава прагне до збереження стійкості економіки, до її структурної перебудови та відновлення в подальшому. Лише одним з кроків стало ухвалення Радою 15 березня закону, який передбачає "додаткові податкові стимули для підтримки бізнесу під час війни". Загалом це близько сорока податкових та інших змін, які повинні допомогти бізнесу вижити, зберегти робочі місця та розвивати економіку.

А чи всі роботодавці Полтавщини зрозуміли свою роль у підтримці економіки країни? Адже саме людський потенціал і технології стануть безумовним джерелом для нашої перемоги та економічного зростання в майбутньому.

Перші ж оперативні дані, які надійшли до Головного управління за підсумками кварталу, дали підстави для оптимізму. Але здобутки у поповненні пенсійного бюджету – це перш за все результати соціально-економічного розвитку регіону, це внесок кожного страхувальника, який працює на благо країни.

Якщо проаналізувати результати надходження коштів за І квартал нинішнього року, то у співпраці з податковою службою виконали планові завдання щодо збору єдиного внеску 15 областей України, а по власних надходженнях – лише п’ять. Полтавщина теж у числі фінансових донорів, і на нас покладаються нині регіони, які найбільш постраждали під час війни.

Статистика свідчить, що надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, а також платежів, адміністрування яких здійснює Пенсійний фонд, склали на Полтавщині понад 2 млрд 180 млн грн, що на 335 млн грн, або на 118%, більше, ніж за аналогічний період минулого року, та на 105% більше планових показників.

План з надходження власних коштів (йдеться про внески роботодавців, якими продовжує опікуватися Фонд) виконаний Головним управлінням на 107%, до бюджету області зараховано 63,1 млн грн, понад план отримано
4,3 млн грн.

Кошти, які надійшли до пенсійного бюджету області від частки єдиного внеску (збір цих внесків – під контролем податкової служби), склали 2 млрд 118 млн грн, що на 105 млн грн більше запланованого.

Нині кожен платіж — це не тільки внесок в оборону нашої країни, це і своєрідне «дякую» людям старшого покоління, яких ми не маємо права залишити у безгрошів’ї під час війни.

У цей складний час надзвичайну роль відіграють електронні сервіси Фонду. Після відновлення роботи унікальної комунікаційної платформи – вебпорталу Пенсійного фонду України - полтавські пенсійники за короткий термін одержали чимало звернень з інших областей, охоплених воєнними діями. Питання, які громадяни виклали на електронний канал зв’язку, стосувалися оцифрування трудових книжок, призначення і перерахунку пенсій а також консультацій з різноманітних питань. Всі електронні звернення, які накопичилися, працівники Головного управління швидко обробили і тепер працюють у звичайному режимі.

Одним зі зручних і доступних онлайн-сервісів, які наразі пропонує Пенсійний фонд, є електронна трудова книжка. Після офіційного початку процесу оцифрування трудових книжок українців, тобто з минулого року, 25 фахівців профільного відділу Головного управління щодня обробляли та узагальнювали в електронній формі відомості про трудову діяльність 250-300 застрахованих осіб. А нині, зважаючи на неможливість роботи в багатьох регіонах, до цього процесу залучені фахівці декількох інших підрозділів. Отже, нині близько 80-ти спеціалістів, більшість яких тільки вивчають механізм оцифрування, щодня створюють майже 600 електронних документів.

«Щоб усі працювали нормально, щоб міста оживали, щоб усюди, де немає бойових дій, продовжувалось життя», - заявив президент Зеленський в одному зі своїх останніх звернень до співвітчизників. Працівники Фонду Полтавщини роблять все можливе для цього.

 

Головне управління Пенсійного фонду

України в Полтавській області